تبلیغات
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو - X6 Active Hybrid‏ ، تبلور تکنولوژِی برتر آلمان ‏
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو
ایرانی لایق بهترین هاست.

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

X6 Active Hybrid‏ ، تبلور تکنولوژِی برتر آلمان ‏


زمانی که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ شرکت ب ام و از نسل جدید ب ام و X6 پرده برداشت وعده ی تولید گونه ی هیبریدی آن را داد . اینک که دو سال از آن موقع می گذرد ; در آستانه ی نمایشگاه فرانکفورت 2009 ب ام و به قول خود وفا کرده و گونه ی هیبریدی این SAC زیبا و دلربا را آماده کرده است .



باید گفت که هیبریدی کردن به سبک ب ام و هم قواعد خاص خود را دارد ! در X6 هیبریدی سه موتور نصب شده است . اولین موتور که از نوع درون سوز است با داشتن هشت سیلندر و 4/4 لیتر حجم می تواند 400 اسب بخار را تولید نماید . دو موتور دیگر که الکتریکی هستند 91 و 86 اسب بخار قدرت دارند .



اما جالب است نحوه ی فعالیت این موتورها در کنار هم را بدانید : جعبه دنده ی هفت سرعته ی اتوماتیکی که از نوع ECVT ( جعبه دنده ای که ضرایب آن به طور دائم در حال تغییر است ) دارای دو حالت است .  حالت اول که مخصوص توقف و حرکت های مداوم و به طور کلی سرعت های پایین است و حالت دوم که در سرعت های بالاتر و زمانی که نیروی بیشتری مورد نیاز است کاربرد دارد .



در حالت اول یکی از موتورهای الکتریکی وظیفه ی تامین نیروی مورد نیاز را بر عهده دارد . این موتور می تواند تا مسافت 5/2 کیلومتر خودرو را به تنهایی به پیش ببرد به شرط این که سرعت خودرو از 60 کیلومتر در ساعت تجاوز نکند . بدین ترتیب در ترافیک های درون شهری که اتومبیل ها به طور دائم در حال حرکت و توقف هستند X6 هیبریدی هیچ آلاینده ای تولید نمی کند !



اما زمانی که سرعت خودرو از محدوه ی ذکر شده بالا می رود حالت دوم رخ می دهد . یعنی موتور درون سوز پرقدرت وارد عمل شده و موتور الکتریکی دیگر ( موتوری که تاکنون خاموش بود )  نیز نقش ژانراتور را بر عهده می گیرد . هر چه سرعت خودرو بالاتر می رود موتور درون سوز تامین نیروی حرکت را بیشتر بر عهده می گیرد .



حداکثر توان 480 اسب بخاری این خودرو در کنار گشتاور حیرت انگیز 575 پوندفوتی ! شتاب صفر تا 96 کیلومتر بی نظیر 4/5 ثانیه ای را به ارمغان آورده است ! اما با وجود این توانایی ها میزان مصرف سوخت X6 در حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده و میزان تولید گاز دی اکسید کربن نیز به 231 گرم در کیلومتر رسیده است .



باتری در نظر گرفته شده برای این SAC از نوع نیکل - متال است که توان 4/2 کیلووات ساعتی را داراست . شاید قیمت گران یا ملاحظات ایمنی عامل عدم استفاده ی ب ام و از باتری های پیشرفته ی لیتیوم - یون بوده است چرا که این باتری ها بسیار پربازده هستند و عدم استفاده از آن ها در یک خودروی جدید و پیشرفته کمی عجیب به نظر می رسد .

در X6 مواردی - که دیگر به آن ها عادت کرده ایم - نظیر سیستم توقف - حرکت خودکار ; بازیابی انرژی ترمز و فرمان الکتریکی نصب شده است .



این خودرو سال آینده در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

درباره وبلاگ

با سلام به شما دوست عزیز امیدوارم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیرد. تمام کسانی که مایل به دریافت مجموعه عکس خودروهای برندهای معتبر دنیا از اولین سال تولید تا نسل آینده و همچنین فیلم های تست خودرو های اسپرت TOP GEAR هستندبا شماره تلفن 09359367555 تماس بگیرند.
آدرس های جدید وبلاگ www.khodro.vov.ir و www.netcarshow.vov.ir
مدیر وبلاگ : saeed

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • بیشترین سرعتی که تجربه کردی چند کیلومتر در ساعت بوده؟!










نویسندگان

چت روم

كد چت روم

FreeCod Fall Hafez

ا