تبلیغات
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو - نیسان ماکسیما
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو
ایرانی لایق بهترین هاست.

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ماکسیما

ماکسیما

کمپانی :

برای آشنایی با تاریخچه اتومبیل نیسان به سال ۱۹۱۴ برمیگردیم . کارخانه اتومبیل سازی کوچکی ، آغاز به کار تولید وسیله نقلیه ۲ سیلندری نمود که تنها ۱۰ اسب بخار قدرت داشت . نام این اتومبیل DAT تعیین شد که اولین حروف نام شرکای آن بود . دن Den ، آیویاما Aoyama و تاکوچی Takeuchi سه تولید کننده این وسیله نقلیه کوچک بودند . سالها گذشت تا در سال ۱۹۳۰ اتومبیل DAT دستخوش تغییر شد . اتومبیل کوچک جدیدی بنام پسر دات Son of DAT تولید شد و چندی بعد به  DATSUN ( در ژاپنی به معنای خورشید تابان است ) شهرت یافت.

در سال ۱۹۳۴ داتسون اقدام به مشارکت با اتومبیل ساز دیگری نمود که نهونسانگ Nihon Sang نام داشت و پس از نام داتسون به نیسان تغییر پیداکرد .

نیسان موتورز یا به اختصار نیسان نام یک شرکت خودرو سازی چند ملیتی می‌باشد که دفتر آن در توکیوی ژاپن قرار دارد، این شرکت در قدیم به نام داتسون خودرو تولید می نمود و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان می‌باشد.
از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو فرانسه به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید.

طراحی بدنه :

طراحی بدنه نیسان ماکسیما متعلق به اواخر ده ۹۰ و منطبق با اصول طراحی در آن ده می باشد که با انقلابی که در طراحی در سال های اخیر شده بدنه ی ماکسیما متعلق به امروز نیست .

طراحی بدنه آن دارای کشیدگی بیشتری در نمای جانبی است تناسب مناسبی بین فرم قسمت عقب و جلوی آن وجود دارد .

طراحی داخلی :

طراحی داخلی در نیسان ماکسیما هدف آسایش سرنشین را دنبال می کند ، صندلی های بزرگ ، داشبرد کلاسیک همراه با تریم مناسب داخلی ، مبلمان و فضائی لوکس و بسیار مطلوب را در سالن این سدان پر قدرت ارائه می کند .

اتاق ماکسیما

ارگونومی :

با گذشت تقریبی یک ده از طراحی ماکسیما ، ارگونومی در این خودرو در مقایسه با دیگر خودرو های تولیدی در داخل قابل قبول می باشد .

ایمنی :

نیسان ماکسیما طبق تست کانون ایمنی آمریکا دارای ۴ ستاره می باشد . بزرگ ترین ضعف ایمنی ماکسیما در تصادفات جانبی و از ناحیه ی دو درب جلوی خودرو می باشد .

ایمنی ماکسیما

موتور :

موتور v6 ، انژکتور ، DOHC 24 ولو ، ۲۹۹۸cc حجم ، ۲۲۷ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور ، تورک ۲۷۱ نیتون متر در ۳۶۰۰ دور ، ظرفیت باک بنزین ۷۰  لیتر  . مصرف سوخت ۱۰٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر با گیربکس دستی ، ۱۱٫۵ لیتر با گیربکس اتومات .

گیربکس :

گیربکس اتومات ۴ سرعته و دنده ای ۵ سرعته .

ساسپنشن :

جلو:  مک فرسون با فنرهای مارپیچ  ، عقب:  محور چند اتصاله .

ترمز :

جلو : دیسکی خنک شونده ، عقب : دیسکی با سیستم ABS

سیستم های پایداری :

ندارد

آپشن :

قفل مرکزی با ریموت

سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و شش باند

آینه برقی همراه گرم کن

۲ کیسه هوا

سیستم تهویه ی مطبوع خودکار

شیشه بالا بر برقی جلو و عقب

سیستم فرمان هیدرولیکی

صندلی های برقی

تست درایو :

یادتون باشه ماشین هائی با ابعاد ماکسیما نمی تونند ماشین های اسپرتی باشند ، پس این رو به عنوان یه فرمول تقریبا ً ثابت ، یادگاری از من توی ذهنتون داشته باشید پس ما انتظار یه خودروی کلاسیک رو اول باید داشته باشیم ، نیسان همیشه موتور های پرتوانی نسبت به کمپانی های دیگه تولید کرده ، ماکسیما هم از این مزیت بی بهره نیست ، اولین چیزی که توی ماکسیما توجه آدم رو به خودش جلب می کنه موتور فوق العاده قوی و گیربکس هماهنگ با اونه و میشه گفت تنها چیزیه که توی ماکسیما می تونه نمره ی نزدیک به ۲۰ بگیره ، خصوصا ً در مدل با گیربکس دستی یه توان خیلی زیاده که حتی می تونه با ماشین های مدل روز حتی با حجم بیشتر از ماکسیما برابری کنه . اما اگر پایداری ، ترمز و هندلینگ ماکسیما هم در سطح موتورش بود ، خب این که می شد بی ام وو ؟!! ماکسیما در شتاب گیری قوی عمل می کنه و توی فشار هوای شهری مثل تهران به راحتی ظرف ۹ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می رسه ، در جاهای پر فشاری هم مثل شمال این زمان به حدود ۷ ثانیه می رسه ، تازه اون هم با گیربکس اتومات ، با گیربکس دستی هم این زمان ها به ۸ و زیر ۷ ثانیه کاهش پیدا می کنه ولی مشکل از اونجا شروع میشه که از این ماشین هندلینگ و پایداری بخواهید ، اصلا ً متناسب با موتورش نیست ، البته اگر ازش یه رانندگی اسپرتی بخواهید . ماکسیما ترمز بدی نداره و تونسته یه جوری با زور موتور و وزن  ۱۴۳۰ کیلوئیش  کنار بیاد ، توی سربالائی ها ماکسیمای اتومات یه کمی تنبله و اگر از دور بیافته چند لحظه ای تول می کشه تا دوباره سر جاش بیاد قدرت زیاد موتورش حتی به شاسیش هم رحم نمی کنه و بعد از مدتی ( حدود ۵۰ هزار کیلومتر ) اگر به ماشین فشار بیاورید دهنه ی شاسیش باز میشه . در ضمن یادتون باشه شتاب ۰ تا ۱۰۰ معرفی شده توسط کمپانی این خودرو ۷٫۲ ثانیه است و اگر ما گفتیم زیر ۷ هم تایم می زنه بخاطر اینه که شمال خودمون منهای ۳۰ متر زیر آب های آزاد دنیاست و در نتیجه فشار هوای بیشتر از تست استاندارد رو در شمال داریم و در نهایت تایم کمتر

درباره وبلاگ

با سلام به شما دوست عزیز امیدوارم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیرد. تمام کسانی که مایل به دریافت مجموعه عکس خودروهای برندهای معتبر دنیا از اولین سال تولید تا نسل آینده و همچنین فیلم های تست خودرو های اسپرت TOP GEAR هستندبا شماره تلفن 09359367555 تماس بگیرند.
آدرس های جدید وبلاگ www.khodro.vov.ir و www.netcarshow.vov.ir
مدیر وبلاگ : saeed

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • بیشترین سرعتی که تجربه کردی چند کیلومتر در ساعت بوده؟!










نویسندگان

چت روم

كد چت روم

FreeCod Fall Hafez

ا