تبلیغات
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو - معرفی نیسان تینا ، محصول جدید پارس خودرو
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو
ایرانی لایق بهترین هاست.

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفی نیسان تینا ، محصول جدید پارس خودرو

خوش نامی برند نیسان در ایران و از دریچه ی پارس خودرو بر هیچ کس پوشیده نیست. شرکت نیسان این موفقیت در جذب نگاه های مردم ایران را مدیون خودرو موفق خود در سر تا سر جهان و ایران یعنی ماکسیما است. ماکسیما هر چند پیشینه ای طولانی دارد و مدت زیادی است که در ایران تولید می شود ، اما همچنان و علی رقم سن بالایش نسبت به دیگر لوکس های هم کلاسش طرفداران خاص و متعصب خود را دارد . شرکت پارس خودرو ، مدتی قبل و طی یک مراسم رونمایی جانشین ماکسیما را معرفی کرد ، نیسان تینا .

تی ینا ، محصول سال 2003 نیسان ژاپن است. این خودرو به عنوان جایگزین نیسان سفیرو به خط تولید های نیسان راه یافت و پس از آن هم شانه ی نیسان ماکسیما در جهان و با استفاده از پلت فرم نسل جدید نیسان ماکسیما که مهد تولید آن در آمریکاست ، کشور ها و قاره ها را یکی پس از دیگری فتح کرد .



تینا یا تی ینا ؟ :

نام انگلیسی این محصول نیسان teana است که تی ینا تلفظ می شود اما با معرفی این خودرو توسط پارس خودرو ، شرکت پارس خودرو تصمیم گرفت تا جهت سهولت در تلفظ نام این خودرو و فارسی تر شدن این نام ،  آن را به تینا تغییر دهد .

لازم به ذکر است تینا به دلیل اشتراکات مختلف با نیسان سفیرو ( نسل قبلی این خودرو ) و نیسان ماکسیمای نسل جدید ، در جهان با نام های ماکسیما و سفیرو نیز به فروش می رسد .



 

نسل اول ، آغاز جهانگردی نیسان با تینا :

نسل اول تینا در سال 2003 برای نخستین بار با استفاده از پلت فرم مشترک بین نیسان ماکسیما ، آلتیما و پرسیج به بازار ژاپن راه یافت و پس از آن به سنگاپور رفت . تینا در ابتدا از سه تنوع پیشرانه 2.3 ، 3.5 و 2 لیتری استفاده می کرد و در تمامی تیپ ها از گیربکس اتوماتیک بهره می برد . این نسل از تینا در 4 تیپ عرضه می شد و عمده تمرکز این تیپ ها روی موتور 2.3 لیتری تینا بودند . پس از آن به عنوان دومین مقصد برای تولید تینا در چین ، پاکستان و تایوان به مرحله مونتاژ رسید . چیزی نگذشت که پای تینا به کشور هایی نظیر هند ، روسیه ، اوکراین ، نیوزیلند و استرالیا نیز باز شد . پس از طی یک دوره ی جهانگردی برای تینا که در این مدت توانسته بود به بعضی از بازارهای اروپا نیز راه پیدا کند زمان تغییر فرا رسیده بود . نسل نخست تینا تا سال 2008 تولید شد و در طول این مدت توانست رقیب سر سختی برای خودرو هایی همچون تویوتا کمری ، اوریون و هوندا آکرود باشد .




نسل جدید تینا ، جانشین ماکسیما در ایران :

نمایشگاه پکن در سال 2008 بهترین فرصت برای معرفی نسل جدید نیسان تینا بود . تینا جدید همچنان از پلت فرم مشترک با ماکسیما و آلتیما بهره می برد ولی در عوض پیشرانه های 3.5 و 2.5 لیتری V6 به علاوه ی پیشرانه ی سابق 2 لیتری با توان بیش تر نسبت به نسل قبلی زیر کاپوت آن قرار گرفته اند.



طراحی :

این خودرو در کلاس D قرار دارد  و در رده خودرو های سدان سایز بزرگ قرار می گیرد . تینا حدود 4.8 متر طول دارد و از طراحی جذاب ، به روز و لوکسی بهره می برد .

نمای جلو خودرو با استفاده از چراغ های یک تکه کشیده و جلوپنجره ی بزرگ بیننده را خیره می کند . طراحی کشیده چراغ جلو این خودرو بیش تر تصورات ذهنی بیننده را به سمت مدل 350Z نیسان که یکی از موفقیت خودرو های اسپورت نیسان است می برد ، حال طراحی کشیده به سمت بالای آن خودرو اسپورت را با کمی دستکاری می توان به طرحی جذاب ، لوکس و دل ربا مانند چراغ های جلو تینا تبدیل کرد . نمای جانبی خودرو با یک شکستگی سر تاسر خودرو که تا زیر چراغ عقب در نمای کناری ادامه دارد پیگیری می شود و این شکستگی که نمای روی درب ها را روشن تر جلوه می دهد به نوعی در حجیم تر و خانوادگی تر شنان دادن طراحی خودرو موثر است . طراحی نمای عقب خودرو نیز با چراغ های بزرگ و با استفاده از LED تکمیل می شود .




بررسی فنی :

نیسان تینا در مدل 2008 ، همانگونه که اشاره شد از سه پیشرانه 3.5 ، 2.5 و 2 لیتری بهره می برد . شرکت پارس خودرو بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم دارد تا این خودرو را با پیشرانه 2.5 لیتری V6 راهی خیابان های ایران کند .

پیشرانه تینا از نوع V6 DOHC مجهز به 6 سیلندر و 24 سوپاپ است ، حجم دقیق این موتور 2496 سی سی است و توان تولید حداکثر قدرت 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را داراست و حداکثر گشتاور آن در 4400 دور در دقیقه به 232 نیوتون متر می رسد . تینا برای انتقال قدرت به چرخ های جلو از گیربکس CVT که از دستاورد های خود شرکت نیسان محسوب می شود استفاده می کند ، استفاده از این گیربکس به عنوان یکی از بزرگترین مزیت ها برای کارآیی مناسب و قدرتمند تینا محسوب می شود .

تینا 1.5 تنی شتاب صفر تا صدی معادل 9.8 ثانیه دارد ، این عدد در مقایسه با وزن خودرو یادآور شتاب معروف نیسان ماکسیما است .

نیسان تینا از سیستم تعلیق قدرتمندی بهره می برد . این سیستم در جلو از نوع مستقل و در عقب مدل چند محوره است .



سیستم فرمان دهی خودرو با توجه به سیستم کنترل نرمی و سفتی فرمان با توجه به سرعت ، می تواند در تمامی وضعیت ها قدرت کنترل مناسبی را برای راننده فراهم کند ، این سیستم به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد که در سرعت های بالا استفاده از فرمان هیدرولیک با نرمی زیاد می تواند موجب انحراف یکباره خودرو شود و استفاده از سیستم حساسیت به سرعت می تواند امنیت و راحتی کاملی را برای راننده از جهت کنترل این لوکس 1.5 تنی را فراهم آورد .

نیسان تینا از نظر ایمنی علاوه بر دارا بودن بدنه ای مستحکم و دریافت 5 ستاره امنیت از موسسه EuroNCAP و در یافت گواهی استاندارد بودن امنیت در زمینه های گوناگون تصادف از جلو ، طرفین و عقب و امنیت تصادف برای عابران پیاده از سیستم های ترمز ضد قفل ( ABS ) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز  ( EBD ) سود می برد ، علاوه بر این موارد سیستم ترمز عقب و جلوی تینا از نوع دیسکی می باشند که در جلو از نوع تهویه شونده است . سیستم ترمز دستی تینا نیز به صورت کنترل با پا است .

ظرفیت باک لوکس خانوادگی نیسان 70 لیتر و مصرف آن به طور متوسط 9.9 لیتر در 100 کیلومتر است . مصرف 9.9 لیتری تینا در مقایسه با بسیاری از رقبای لوکسش در بازار قابل قبول است و حتی عددی رقابتی برای رقیب کم مصرفش یعنی تویوتا اوریون محسوب می شود .



 

عرضه تینا در دو تیپ XL و XV :

نیسان تینا در ایران در دو تیپ XL و XV عرضه خواهد شد ، در بررسی ساده ی مشخصات فنی این دوتیپ به جز وزن با یکدیگر از نظر پیشرانه ، سیستم های ترمز گیری و در کل سیستم های فنی تفاوت چندانی ندارند و تنها به علت نصب برخی آپشن های بیش تر روی مدل XV وزن این تیپ به 1533 کیلوگرم می رسد ، این در حالی است که مدل XL  1521 کیلوگرم وزن دارد .

هر دو تیپ از نظر فنی شرایط یکسانی دارند که در بخش بررسی فنی به آن ها اشاره شد . حال به بررسی امکانات اعلام شده توسط پارس خودرو برای دو تیپ مورد نظر خواهیم پرداخت :

تیپ XL در نخستین گام و در بحث امنیت مجهز به کیسه های هوای جلو و جانبی است . علاوه بر این مورد از سیستم های کنترل سرعت ، کامپیوتر سفری ، چراغ عقب LED و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو بهره می برد .



تیپ XV که مدل کامل تینا محسوب می شود شامل تمامی امکانات ارائه شده برای تینا می شود . کیسه های هوای جلو ، جانبی و پرده ای برای امنیت ، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC ، سیستم کنترل سرعت ، کامپیوتر سفری ، سقف سان روف ، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار ، چراغ عقب LED و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دما .

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا ، تینا از امکانات دیگری نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو ، آینه های جانبی همراه با گرم کن و سیستم کنترل گشتاور بهره می برد .

در بررسی این دو مدل متوجه می شویم که تفاوت محسوسی بین دو تیپ از نظر مشخصات فنی وجود ندارد اما تیپ XL با دارا نبودن امکاناتی همچون سیستم VDC ، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار هر چند امکانات آن چنان قابل توجهی را از دست نداده است اما کمی از یک خودرو لوکس فاصله دارد و تنها می توان به طراحی جذاب داخلی و خارجی و پیشرانه و کارآیی قدرتمند آن بهره برد که این تلفیق در کنار برند نیسان مطممئنا خودرویی کارآمد و قدرتمند را خواهند ساخت .



تولید تینا در پارس خودرو :

بهمن 88 زمان نهایی و اعلام شده پارس خودرو برای فروش دو محصول جدیدش یعنی نیسان قشقایی و نیسان تینا در ایران است . این محصولات طی مذاکرات بلند مدت 8 ماهه برای عرضه در ایران انتخاب شده اند و قرار است به مرحله تولید به صورت CKD نیز برسند و در آینده همانند ماکسیما و رونیز به صورت مونتاژ در داخل و با قیمت مناسب تر عرضه شوند . قیمت اعلام شده ی فعلی و غیر رسمی از زبان برخی مسئولان پارس خودرو چیزی بین 40 تا 50 میلیون تومان است که به نظر می رسد این قیمت برای نیسان قشقایی به 45 میلیون تومان و برای نیسان تینا فول آپشن به نزدیکی های 50 میلیون تومان برسد  که در این صورت رقیب قدرتمندی برای توبوتا کمری خواهد بود و رقابت بسیار سخت تری را با هیوندای آزرا و کیا اپیروس خواهد داشت . با این اوصاف مسئولان پارس خودرو معتقدند تینا با دارا بودن 16 آپشن بیش تر از هیوندای آزرا می توان در این رقابت پیروز میدان باشد ، حال آنکه تینا علاوه بر تکنولوژی روز و تعدد آپشن های نسبت به رقبا ازطراحی جذابی هم در داخل و در خارج سود می برد و می تواند آغاز گر موجی جدید در بازار باشد یا در این رقابت در کنار دیگر رقبا سودی منصفانه و سهم خود را ببرد !




 

درباره وبلاگ

با سلام به شما دوست عزیز امیدوارم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیرد. تمام کسانی که مایل به دریافت مجموعه عکس خودروهای برندهای معتبر دنیا از اولین سال تولید تا نسل آینده و همچنین فیلم های تست خودرو های اسپرت TOP GEAR هستندبا شماره تلفن 09359367555 تماس بگیرند.
آدرس های جدید وبلاگ www.khodro.vov.ir و www.netcarshow.vov.ir
مدیر وبلاگ : saeed

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • بیشترین سرعتی که تجربه کردی چند کیلومتر در ساعت بوده؟!










نویسندگان

چت روم

كد چت روم

FreeCod Fall Hafez

ا