تبلیغات
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو - پژو 405
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو
ایرانی لایق بهترین هاست.

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

پژو ۴۰۵

پژو 405

ابتدای تغییر اساسی طراحی پژو توسط کمپانی ایتال دیزاین ( ایتالیا ) است ,  پینین فارینا این تحول بزرگ را برای پژو به ارمغان آورد ,  خطوط پیوسته با شیب کم و اختلاف سطح میان ابتدا و انتهای خودرو و همین طور تحول آیرودینامیکی دهه ۸۰ در این خودرو در بالاترین سطوح در زمان خود است . تریم داخلی و ارگونومی قابل قبول می باشد . صدای داخل سالن ۴۰۵ آن را در گروه سدان هائی با سالن کم صدا قرار داد . استفاده از دان فورست یا نیروی عبور باد از روی خودرو و بوجود آمدن نیروی موافقی با وزن خودرو  نیز در پایداری این خودرو بی سهم نیست . در ساسپنشن یا سیستم تعلیق استفاده از مکانیسم مک فرسون با فنر هائی با شعاع بالا ,  قوی و کمی خشک با اتصالات چند شاخه ای و استفاده از جعبه فرمان رک اند پینیون و همین طور مکانسیم اتصال چرخ های عقب به ژامبون هائی که متصل به میله های معکوس پیچشی و فنر های فیکس شده و کمک اریپ هستند ایجاد نیروی مخالف در برابر جابه جائی چرخ در سمت دیگر خودرو می کند  توانست در سال ۱۹۸۴ جایزه ی فرمان طلائی یا برترین هندلینگ در سدان های دنیا را به خود اختصاص دهد  که امروز هم حتی در میان خودرو های روز بعد از گذشت ۲۵ سال از طراحی حرف برای گفتن دارد و نمی توان به آن عنوان صد در صد قدیمی داد … ابعاد چرخ ها ,  ارتفاع استاندارد ,  طول و عرض محورها ,  نقطه ی ثقل وزن ,  طراحی اتاق و توزیع وزن البته با معایبی  که دیگر منصافنه نیست آنها را بعد از ۲۵ سال امروز به عنوان ایراد اساسی مطرح کنیم و همین طور قرار گرفتن زاویه دار چرخ های عقب این خودرو را صاحب شک های بسیار زیبا و خوش القا در فرمان پذیری کرده که حس خوبی را به راننده منتقل می کند و در پیچ ها این خودرو را به خودروئی مطمئن تبدیل می کند .

محرکه ی این خودرو بعد از ۱٫۶ لیتر و ۲ لیتر با سیستم سوخت رسانی کاربراتور به ۱٫۸ لیتر با پاشش اینژکشن چند نقطه ای تبدیل و خروجی حدود ۱۰۰ است بخار و گشت آور قابل قبول در شرایط ایده آل لذت رانندگی را برای شما بیشتر می کند . همچنین هماهنگی اینجین ( موتور ) با گیربکس و ایجاد سنکرونه ی مطلوب در گیربکس هم از محسنات این خودرو می باشد . صدای اتصالات در اسپید هد و ماهک ها زیبائی خاص و اسپرتی در داخل سالن در تعویض دنده ها ایجاد می کند . انتقال نیرو در هر کدام از دنده ها در شرایط گوناگون بدون نقص است البته با مقایسه ی منصفانه و در نظر گرفتن مدل سال تولید . ترمز گیری در ۴۰۵ امروزه قابل قبول نیست و شتاب منفی و پایداری خوبی را در این مکانیسم ارائه نکرده که البته با تغییراتی می توان به حد نسبتاً مطلوبی رسید . نا مناسب بودن توزیع وزن این خودرو تا حدودی در سطوح لغزنده و حتی گیرا باعث انحراف و ضعف دوم این خودرو می باشد . توزیع وزن حدود ۶۵ درصد در جلو و ۳۵ درصد  در عقب خودرو نقطه ی ثقل وزن این خودرو را در نیمه ی جلوئی آن تشکلیل می دهد که در شیب های موافق باعث افزایش سبکی عقب خودرو و در نتیجه افت پایداری و هندلینگ خودرو در شیب ها می باشد و خطر بروز اسپین را افزایش می دهد ولی بلعکس در سطوح افقی و یا شیب مخالف ( سربالا ) هندلینگ خودرو تقریباً قابل قبول و پایداری تضمین شده تری را در اختیار داریم . وقتی با پارامتری مثل قیمت و خدمات گسترده ,  همین طور قطعات بسیار مناسب از جهت قیمتی مواجه می شویم ,  می توان تا حدودی از این معایب چشم پوشی کرد . همانگی کارکرد محرکه ی این خودرو در فشارها ی مختلف هوا و نوسانات هیدروئید  و سوخت های ضعیف در دسترس ( بنزین موجود در بازار ایران ) نیز ضعف جدی به ما نشان نمی دهد .

همان طور که گفته شد در دسترس بودن و ارزان بودن قطعات این خودرو آنرا به یک خودروی کاملاً اقتصادی تبدیل کرده .  در مقایسه با هم گروه هایش با توجه به اقتصادی بودن این خودرو و خدمات گسترده ی آن رقیب جدی برای آنها به حساب می آید . چهره ی این خودرو در چشم عموم کمی قدیمی به نظر می آید اما شاید تکراری دیدن آن باعث این امر شده ولی به نظر شخصی بنده قسمت های جانبی و عقب ۴۰۵ هنوز زیبائی خاص و اسپرت دارد و با عملکرد فنی آن متناسب است . فضای داخلی و صندوق عقب ۴۰۵ قابل قبول است و سرنشین این خودرو احساس نامناسبی در آن ندارد . این خودرو قادرست در شرایط ایده آل در کمتر از ۱۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلو متر برسد و سرعت نهائی ۱۸۰ کیلو متر را داشته باشد . مصرف ِ کمی بالا و آلاینده های خروجی بیشتر از مجاز از معایب این خودرو می باشد ,  به ازای هر لیتر حجم موتور , ۵۵ اسب خروجی موتور این خودرو و یا عدم توزیع مناسب وزن تنها در محور جلو و ضعف در لغزندگی ( تمرکز وزن محرکه بر نقطه ی مرکزی چرخ ) ,  میل فرمان پیوسته و یا فرمان یک تکه ,   داشتن نقاط کور در دید و حس ابعاد خودرو ,  کلاف ضعیف قسمت بالای اتاق و… نیز از مواردی هستند که در خودرو های امروزی قابل قبول نیستند ,  اسکلت شاسی و زیر اطاق  این خودرو بر خلاف کلاف بالای اطاق بسیار قوی می باشد و موتور های تا ۱۷۰ اسب را به راحتی پذیراست . ضعف هندلینگی ۴۰۵ در یوترن ها و بل عکس در پیچ های S نیز تفاوت عمل کرد سیستم فرمان این خودرو می باشد .  به امید خدا در مقالات بعدی در مورد تغییراتی که در این خودرو در ایران می دهند و تأثیرات مثبت و منفی آن صحبت می کنیم و نیز خودرو سمند که الگو برداری شده از ۴۰۵ می باشد…

آرام ، آگاه و مطمئن برانید

درباره وبلاگ

با سلام به شما دوست عزیز امیدوارم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیرد. تمام کسانی که مایل به دریافت مجموعه عکس خودروهای برندهای معتبر دنیا از اولین سال تولید تا نسل آینده و همچنین فیلم های تست خودرو های اسپرت TOP GEAR هستندبا شماره تلفن 09359367555 تماس بگیرند.
آدرس های جدید وبلاگ www.khodro.vov.ir و www.netcarshow.vov.ir
مدیر وبلاگ : saeed

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • بیشترین سرعتی که تجربه کردی چند کیلومتر در ساعت بوده؟!










نویسندگان

چت روم

كد چت روم

FreeCod Fall Hafez

ا