تبلیغات
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو - پژو پارس
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو
ایرانی لایق بهترین هاست.

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

پژو پارس

پژو پارس

کمپانی :

کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ تولید و ایران خودرو با مشارکت در ساخت با پژو فرانسه تولید این مدل را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد .

طراحی بدنه :

۴۰۵ تحولی در طراحی در کمپانی پژو بدست طراح چیره دست ایتالیائی ، پیرن فارینا بود و شرکت ایران خودرو به جهت فیس لیفت کردن آن با کپی برداری از مدل ۴۰۶ طرح جدیدی برای ۴۰۵ آفرید و نام آنرا پژو پرشیا در ابتدا و سپس پژو پارس نهاد .

طراحی داخلی :

طراحی داخلی تغییر اساسی نسبت به ۴۰۵ نداشته و تنها با استفاده از روکش های طرح چوب داشبرد به خود کمی رنگ کلاسیک شدن را گرفته ، تغییر صندلی ها ، روکش های در ، بالا بر برقی شیشه عقب ، چراغ مطالعه در جلو و عقب و… تغییراتی بوده که پژو پارس نسبت به ۴۰۵ پیدا کرده .

ارگونومی :

ارگونومی در این خودرو امروزه دیگر قابل قبول نیست و نمره ی قبولی را نمی گیرد .

ایمنی :

ایمنی نیز در این خودرو امروزه در سطح قابل قبولی نیست ، مقاوت خوب قسمت های زیرین خودرو مثل شاسی و قسمت زیرین کلاف بدنه و بر خلاف آن قسمت های بالائی بدنه از محاسن و معایب آن می باشد ، همین طور ورود میل فرمان و پدال ها به داخل اتاق در صورت برخورد خودرو در تصادف از جلو از جدی ترین نقایص ایمنی در این خودرو است .

موتور :

موتور ۱۸۰۰  cc با پاشش انژکتور به صورت چند نقطه ای ، با توانائی تولید ۹۷  اسب بخار در ۶۰۰۰  دور و تورک ۱۵٫۳ کیلو گرم متر در ۳۵۰۰  دور .

شتاب ۰  تا ۱۰۰  این خودرو کمتر از ۱۲  ثانیه و سرعت نهائی ۱۸۶  کیلو متر می باشد .

گیربکس :

گیر بکس ۵ سرعته دستی با سنکرونه ی متوسط وظیفه ی انتفال نیرو در این خودرو را به عهده دارد .

سا سپنشن :

سیستم تعلیق در جلو ، مک فرسون با فنر های خشک و قوی و در عقب اتصال ژامبون های زاویه دار به اکسل با میله های پیچشی و کمک فنر های معکوس ایجاد پایداری و حساسیت بالا در جابه جائی به این خودرو بخشیده .

ترمز :

در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه با پره های خنک شونده

سیستم های پایداری :

ندارد

آپشن :

حداقل استاندارد که شامل کولر ، هیدرولیک ، شیشه های برقی ، قفل مرکزی ، پرژکتور جلو و چراغ مطالعه می باشد .

تست درایو :

در ابتدا وقتی پشت فرمان می نشینیم نقاط کوری را مثل گوشه های خودرو احساس می کنیم . حرکت اولیه با شتاب گیری نسبتا ً خوبی شروع می شود . دنده ها عملکرد خوبی دارند خصوصا ً دنده ی دو ، فرمان با حساسیت بالا ، شک های بسیار زیبائی را ایجاد می کند .

هندلینگ در این خودرو قابل قبول می باشد و تنها ضعف آن خصوصا ً در شیب های موافق وزن کم عقب بوده که باعث انحراف این قسمت در ویراژ می شود

ترمز گیری قابل قبول نیست .

از نظر بنده در کل پژو پارس امتیاز متوسط را در تست درایو می گیرد .

درباره وبلاگ

با سلام به شما دوست عزیز امیدوارم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیرد. تمام کسانی که مایل به دریافت مجموعه عکس خودروهای برندهای معتبر دنیا از اولین سال تولید تا نسل آینده و همچنین فیلم های تست خودرو های اسپرت TOP GEAR هستندبا شماره تلفن 09359367555 تماس بگیرند.
آدرس های جدید وبلاگ www.khodro.vov.ir و www.netcarshow.vov.ir
مدیر وبلاگ : saeed

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • بیشترین سرعتی که تجربه کردی چند کیلومتر در ساعت بوده؟!










نویسندگان

چت روم

كد چت روم

FreeCod Fall Hafez

ا