تبلیغات
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو - خودروهای ملی كه تولید نشده‌اند
مرجع تخصصی اطلاعات خودرو
ایرانی لایق بهترین هاست.

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

خودروهای ملی كه تولید نشده‌اند

سمند زوبین، پردیس، ساحل و پیكا تنها برخی از نام‌هایی بودند كه قرار بود معرف محصولات جدید ملی باشد. البته هیچ‌گاه این خودروها به تولید نرسیدند بلكه تنها هزینه‌های بالایی برای ایران‌خودرو داشتند. نداشتن پلت‌فرم، تغییر پیاپی سیاست‌ها و نبود استراتژی مشخص شاید بخشی از دلایل تولید نشدن این محصولات بوده است. محصولاتی كه اگر برخی ازآنها تولید می‌شدند شاید ایران‌خودرو سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده بود. در تمام خودروهای كلاس متوسطی كه در ایران‌خودرو طراحی شده‌اند پلت‌فرم پژو 405 استفاده شده است. البته خودروهای كوچك‌تر از پلت فرم پژو 206 استفاده كردند. در چندین نمونه هم قرار بود از پلت‌فرم پژو 106 و فیات استفاده شود كه به دلیل عدم تامین این پلت فرم‌ها پروژه‌ها اجرا نشد

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

پیكا: این خودرو قرار بود پس از سمند دومین خودرو با نشان ملی باشد. ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند این محصول را در بازه‌ قیمتی 4 تا 5 میلیون تومان در اوایل دهه 80 شمسی وارد بازار كند. تیراژی كه برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بالای 200 هزار دستگاه بود. قرار بود این خودرو، خودروی اقشار كم درآمد ایرانی باشد. پلت‌فرم این خودرو قرار بود مدلی از فیات باشد اما فیات از دادن این پلت‌فرم سر باز زد. بعدها ایران‌خودرویی‌ها تصمیم گرفتند از پلت‌فرم پژو 106 استفاده كنند كه پژو هم این پلت‌فرم را نداد و خودروی پیكا تولید نشد .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


پردیس: سمند پردیس قرار بود یكی از مدل‌های آتی سمند باشد. این محصول را ایرا‌ن‌خودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات كره‌ای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولكس‌واگن است. این محصول با اینكه پیش‌بینی می‌شد در بازار به خوبی فروش كند و در نمایشگاه‌های خودرویی كشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی كردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مركز تحقیقات ایران خودرو ماند .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

سورن: سمند سورن ابتدا قرار بود یك كوپه باشد. طراحی بدنه این خودرو تا حدودی شبیه به محصولات مزدا است. برای این خودرو موتور 2000 سی‌سی در نظر گرفته شده بود. ایران‌خودرو قرار بود این محصول را برای مشتریان جوانترش عرضه كند. با اینكه از این محصول نیز در نمایشگاه های خودروی داخلی استقبال زیادی شد اما این مدل نیز هیچ‌گاه به تولید نرسید و تنها در حد ساخت چند مدل نمونه در مركز تحقیقات ایران‌خودرو ماند. بعدها از نام این محصول برای مدل جدید سمند استفاده شد .

---------------------------------------------------------------------------------------

 


نیو پیکان : این خودرو یكی از جنجالی‌ترین محصولات طراحی شده در مركز تحقیقات ایران خودرو است. ایران‌خودرویی‌ها به كمك مشاوران ایتالیایی این محصول را طراحی كرده‌اند. در آن زمان حمیدرضا كاتوزیان نماینده منتقد پروژه ال‌- 90 مدیر این پروژه بود. با مطرح شدن پروژه تندر- 90 طرح تولید این خودرو كنار گذاشته شد. اگر به عكس دقت شود این خودرو از قسمت وسط كاملاً شبیه پژو 206 است. پلت‌فرم استفاده شده در این خودرو نیز پژو 206 بود. بعدها ین پروژه به پژو 206 صندوقدار و در نهایت خودروی رانا ختم شد

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

سمند زوبین: این خودرو قرار بود مانند پیكان جوانان خودروی خاص جوانان باشد. توربوشارژ، موتور قوی و هندلینگ مناسب مواردی بود كه برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. البته كمی سخت بود كه بتوان بر روی پلت‌فرم پژو 405 چنین محصولی را خلق كرد. مشكل این خودرو هم نبود پلت‌فرم مانند دیگر مدل‌های سمند بود

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

سمند ساحل: اولین و آخرین كانسپت یك خودروی ایرانی تاكنون سمند ساحل بوده است. معمولاً خودروهای كانسپت ساخته می‌شوند تا بعدها با تكمیل‌شان مدل‌های واقعی ساخته شوند

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سمند استیشن و وانت: سمند استیشن خودرویی بود كه در ایران‌خودرو تولید شد و حتی تا مرز صنعتی‌سازی نیز پیش رفت. اما اجرا نشدن پروژه پژو 405 استیشن مدیران ایران‌خودرو را از تولید این خودرو منصرف كرد. سمند وانت نیز محصولی بود كه در مركز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد اما معلوم نیست كه این خودرو قرار است تولید شود یا خیر .

درباره وبلاگ

با سلام به شما دوست عزیز امیدوارم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار بگیرد. تمام کسانی که مایل به دریافت مجموعه عکس خودروهای برندهای معتبر دنیا از اولین سال تولید تا نسل آینده و همچنین فیلم های تست خودرو های اسپرت TOP GEAR هستندبا شماره تلفن 09359367555 تماس بگیرند.
آدرس های جدید وبلاگ www.khodro.vov.ir و www.netcarshow.vov.ir
مدیر وبلاگ : saeed

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • بیشترین سرعتی که تجربه کردی چند کیلومتر در ساعت بوده؟!










نویسندگان

چت روم

كد چت روم

FreeCod Fall Hafez

ا